דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעת מחיר עסקית 

מאת    [ 26/09/2011 ]

מילים במאמר: 1069   [ נצפה 3030 פעמים ]

איך מגישים הצעת מחיר עסקית?

הצעת המחיר מעסק לעסק הוא מסמך המייצג אותנו לכל דבר ולעיתים זו ההזדמנות היחידה שלנו
להציג את עצמנו כלפי לקוח מועמד חדש.

-  הצעה טובה משדרת הרבה יותר מאשר מוצר/ מחיר.  

-  ההצעה  מייצגת אותנו במימד התחרותי – בסיס עבור הקורא להשוואה כוללת למתחרים שלנו

-  ההצעה מהווה בסיס להסכם מכירה – אם היא הופכת להזמנה, קשה לחזור בנו מגורמים

  ששכחנו לכלול.   

הצעת מחיר צריכה לכלול בנוסף לשרות/מוצר ומחיר את הערכים המוספים שלנו – של המוצר או של החברה
כחברה. במתן מחיר בלבד אנו מחמיצים הזדמנות להגן על המחיר. זו מטרתה של פגישת המכירות – לשדר ערכים מוספים וערך אישי על מנת להגן על המחיר ולזכות ביתרון על פני מתחרים.

מבנה ההצעה

  • לכתוב על נייר מכתבים של החברה. מומלץ על נייר מכתבים עם לוגו בתוך המחשב.

  • אורך כללי – אין כללים. הכל תלוי במורכבות המוצר למכירה. במוצרים פשוטים עדיף
    לרכז את הנתונים לעמוד אחד.   

כותרות – "לכבוד" – אחריו שם הנמען, שם החברה בשורה מתחת, תאריך בצד שמאל,

והנדון: כאן יהיה הנושא.

  • אני נמנע מלרשום את המילה "הצעה"... הצעה זו גם הצעה על המחיר. אין הצעה.
    יש מחיר.  

  • המטרה – במשפט או שניים מהי ההצעה

  • לתת פיסקה עם הערך המוסף של המוצר או החברה

  • הצגת המחיר באופן פשוט וברור. צריך להיות ברור ללקוח בדיוק מה הוא מקבל עבור

המחיר. במוצרי שירות הדיוק חייב להיות חד יותר, מאחר וישנם לא מעט תחומים אפורים.

  • לציין מחיר ללא מ.ע.מ  או לציין את המחיר " 7,200 ש"ח + מ.ע.מ "

  • הערות ותוספות. אלה הם נקודות שתפקידן להבהיר את חלקי ההצעה ובעיקר את מרכיבי התנאים המסחריים. לרשום בצורה של א' ב' אם הסעיפים קצרים, או בנקודות. 
    אלה נקודות הקשורות יותר להסכם המכירה.    


    •  
    1. המחיר אינו כולל מ.ע.מ (במידה ולא רשמתם קודם + מ.ע.מ)

    2. תנאי התשלום

    3. תוקף ההצעה. לפעמים אני רואה הצעות מחיר עם תוקף ל 10 ימים. מוריד אמינות. בד"כ עדיף לתת ל 60 יום או להמנע מסעיף זה בכלל.

    4. אספקה – מתי ואיך

    5. לוח זמנים (אפשר לצרף לאספקה) – לביצוע העבודה, התחלה וזמן כולל

    6. תנאים אחרים הקשורים בהצעה. זכויות יוצרים, מגבלות, סודיות וכדומה

נספחים

תפקידם של הנספחים הוא לאפשר לנו להרחיב בנושאים מסויימים חשובים, אך שאינם  הכרחיים להבנת הקורא את המוצר והמחיר, כגון: פרטים טכניים, פרופיל חברה, פירוט
מלא של המחיר, שמות לקוחות קודמים, עדויות לקוחות. 

סיום  

סיום עם "בכבוד רב", מתחת שם החותם, מיושר בצד ימין למטה.

אפשר להוסיף משפט לפני החתימה כמו  "מקווה לעבודה משותפת פוריה"

 

הפסיכולוגיה של ההצעה

מקבל ההצעה בדרך כלל מסוקרן קודם כל לראות את המחיר. ישנן הצעות מחיר עם שניים שלשה וארבעה עמודים, בהן הקורא קופץ ישר לסוף לאתר את המחיר. לכן אני מעדיף את ההצעה עצמה קצרה על עמוד אחד או עמוד וחצי עם המחיר, ואת הפירוט בנספחים.

הצעה המשדרת רצינות, ערכים מוספים, התייחסות לקורא, היא הצעה מושכת.

דני קרני יועץ שיווק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב